7 april 2009

IM


Persoonlijk vind ik chatten interessanter dan telefoneren: het is gratis, geeft je de mogelijkheid om met meerdere personen op hetzelfde moment informatie uit te wisselen en je kunt elkaar zien indien je over een webcam beschikt. Eventueel nadeel: de persoon die je wenst te spreken moet wel online zijn en je weet niet altijd met zekerheid wie aan de andere kant van het scherm zit (in geval je geen gebruik maakt van een webcam). Ik maak gebruik van msn, omdat deze IM het meest bekend is onder mijn vrienden. Ook voor de bieb vind ik IM een volwaardig alternatief met het telefoneren. Laat de baliemedewerker die verantwoordelijk is voor het beantwoorden van de telefoon ook de chat-vragen beantwoorden! Ok, daar kruipt wel wat tijd in, maar ik vind dat we mee moeten gaan met onze tijd.

2 opmerkingen:

  1. Dag Zajkaa, hoe zou jij dat aanpakken voor de bib? Communiceren naar het publiek dat op bepaalde dagen/uren een bibmedewerker on-line is om te chatten? Als het off-line moet gebeuren lijkt e-mail mij nog altijd praktischer. Het probleem lijkt mij vooral dat op veel vragen geen 'instant' antwoord gegeven kan worden. Ik vraag mij af of het publiek nood heeft aan een bibchatbox, maar het is natuurlijk het proberen waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij ons in de bieb beantwoordt de baliemedewerker aan de internetafdeling de telefoon. Ik zou die persoon ook constant online laten zijn om chatvragen te beantwoorden. Dikwijls kan je onmiddellijk de vragen beantwoorden. Indien dat niet kan, zou ik de vraagsteller aanraden een mailtje te versturen waarop hij/zij later wel antwoord zal krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen